چمنزار
آشپزی، نکات خانه داری و موضوعات پراکنده

مواد لازم برای 4نفر:
برنج باسماتی  275 گرم یا یك و یك ‌دوم پیمانه

آب  3 پیمانه

 

كره 40 گرم یا 3 قاشق سوپ‌خوری

باقلای تازه و ریز 175 گرم یا یك و یك‌ دوم پیمانه

شوید تازه خرد شده 6 قاشق سوپ‌خوری

دارچین یك قاشق چای‌خوری

زیره سبز یك قاشق چای‌خوری

زعفران ساییده شده نصف قاشق چای‌خوری

نمك به مقدار لازم

مقداری شوید تازه برای تزئین

پودر فلفل قرمز یك قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:
1- قابلمه‌ای را آماده كرده و برنج را همراه با آب در آن بریزید. مقدار كمی نمك هم به آن اضافه كنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب آن به جوش آید. پس از آن، مدت 10 دقیقه صبر كنید تا برنج كاملاً در آب بجوشد، سپس آن را در سبدی آبكش كنید.

2- قابلمه دیگری آماده كرده و یك‌ سوم از كره را در آن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا آب شود. سپس كف قابلمه را با لایه‌ای از برنج آبكش‌شده پوشانده و یك ‌چهارم از میزان باقلا و مقدار كمی شوید تازه خرد شده را روی آن بریزید.

3- حالا لایه دیگری از برنج را روی شوید ریخته و همین‌طور ریختن مواد را به‌ صورت لایه‌لایه ادامه دهید تا مواد به پایان برسد، البته لایه پایانی باید برنج باشد. نصف استكان آب داخل برنج بریزید، سپس قابلمه را به مدت 8 دقیقه روی اجاق‌گاز قرار دهید.

4- پس از این مدت، باقیمانده كره را آب كرده و روی برنج بریزید. در پایان، دارچین، زیره و فلفل قرمز را روی برنج بپاشید و دم‌كنی را روی قابلمه بگذارید.

حرارت اجاق‌گاز را پایین آورده و 25 تا 30 دقیقه صبر كنید تا برنج دم بكشد. از طرفی دیگر، پودر زعفران را در آب حل كرده و مقداری برنج را به آن آغشته كرده و پس از كشیدن برنج، سطح آن را با برنج زعفرانی و چند برگ شوید تازه تزئین كنید.

نكته:
در این باقلاپلو از باقلای خام استفاده شده است، اگرچه باقالای مصرفی خیلی ریز و زودپز است ولی اگر در پخت كامل آن مردد هستید بهتر است ، باقلا را به صورت مجزا پخته و سپس لابه‌لای برنج بریزید.

منبع: روزنامه همشهری

 

[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:آشپزی, ] [ 19:46 ] [ نرگس محمدامینی ]

جوش‌شيرين از آن دسته موادي است كه از روزگارهاي‌ گذشته كاربرد‌هاي فراواني هم در آشپزي، هم به‌عنوان يك ماده درماني و حتي به‌عنوان يك ماده تميز‌كننده داشته‌ و جالب است بدانيد جوش شيرين مي‌تواند يك زيبا‌كننده پوست و مو نيز باشد. در واقع جوش شيرين اين ماده همه‌كاره و طبيعي كه از كربنات سديم ساخته شده است و استفاده‌هاي فراواني دارد، از پخت نان و كيك گرفته تا خوشبوكردن فضا، تميزكردن خانه و حتي زيبايي!

فقط كافي است كمي جوش‌شيرين در منزل داشته باشيد تا بتوانيد خيلي از محصولات زيبايي را به راحتي در منزل تهيه كنيد.


 
يك حمام آرام‌بخش زيبا كننده

براي داشتن اين حمام لطيف و آرام‌بخش، احتياج به 4 قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين، حدود 6 قاشق غذاخوري عسل روان، 2 ليوان شير، 16 قاشق سوپ‌خوري نمك و 3 قاشق غذاخوري روغن بچه داريد.در يك ظرف بزرگ جوش شيرين، عسل، شير و نمك را مخلوط كنيد و به‌خوبي هم بزنيد. مخلوط را در وان آب گرم بريزيد و سپس روغن بچه را اضافه كنيد. براي هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌هاي‌تان كمك بگيريد و بعد قدم در اين حمام تسكين‌دهنده و آرام‌بخش بگذاريد. اين حمام براي نرم و صاف كردن پوست مفيد است.


 
پاهاي‌تان را زيبا كنيد

اگر روي پاشنه‌پاهاي‌تان پينه بسته يا خيلي زبر و خشن شده است و اين وضعيت آزارتان مي‌دهد، جوش شيرين را با آب مخلوط كنيد و سپس با اين مخلوط چسبي شكل زبري‌هاي پاشنه را نرم و صاف كنيد.

اگر هم پاهاي‌تان خارش دارد 4 قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را با يك ليتر آب گرم مخلوط كنيد و سپس پاها را حدود 10دقيقه در آن بگذاريد،  با اين كار خارش پاها آرام مي‌گيرد.

علاوه بر اين‌ها شما مي‌توانيد با جوش‌شيرين خستگي ‌پاها را نيز از بين ببريد، كافي‌است 3‌قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در يك لگن آب گرم حل كنيد و سپس پاهاي خسته‌تان را درون آن بگذاريد تا حسابي خستگي از پاهاي‌تان بيرون رود.


 
خمير دندان سفيدكننده بسازيد

شما مي‌توانيد با جوش‌شيرين يك خميردندان خانگي بسازيد. اول بايد 3 قسمت جوش‌شيرين را با يك قسمت نمك مخلوط كنيد بعد به آن 3 قاشق چاي‌خوري گليسيرين اضافه كنيد و براي خوشبو شدن نيز 10 تا 20 قطره از يك اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچين يا...) به آن بيفزاييد. سپس به مقدار كافي آب به آن اضافه كنيد تا كاملا حالت خميري شكل پيدا كند. شما مي‌توانيد اين خمير دندان را در بطري كوچك نگهداري كنيد. از آن جا كه جوش شيرين يك سفيد‌كننده دندان طبيعي است اين خمير دندان حسابي دندان‌ها را سفيد مي‌كند و از پوسيدگي آن‌ها نيز جلوگيري مي‌كند، اگر هم فرصت نداريد مي‌توانيد براي سفيد‌تر شدن دندان‌هاي‌تان، مسواك‌تر خود را درون جوش شيرين فرو بريد سپس با آن دندان‌هاي‌تان را مسواك بزيند. همچنين مي‌توانيد روي خميردندان اندكي جوش شيرين بپاشيد و سپس دندان‌ها را مسواك بزنيد. براي خوشبو كردن دهان نيز مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري جوش‌شيرين را در نصف ليوان جوش‌شيرين حل كنيد و در دهان غرغره كنيد، راه ديگر نيز اين است كه آدامس را مرطوب كرده و در جوش شيرين فرو بريد و سپس آن را بجويد.


 
براي نرم كردن آرنج

بعضي اوقات پوست آرنج يا زانو به دلايل مختلف زمخت و زبر مي‌شود و اين حالت به‌خصوص براي خانم‌ها بسيار آزاردهنده است اما يك راه‌حل آسان و كم خرج براي اين حالت وجود دارد. شما بايد اول مقداري جوش‌شيرين را با مقدار خيلي كمي آب مخلوط كنيد تا مخلوط حالت چسبي شكل پيدا كند، حالا اين مخلوط چسبي را به زانو يا آرنج بماليد تا پوست زبر و خشن نرم شود.


 
براي درمان آكنه

براي درمان بيماري‌هاي شايع پوستي مثل آكنه، مصرف موضعي جوش‌شيرين مي‌تواند موثر باشد. جوش شيرين سلول‌هاي مرده پوست را از بين مي‌برد و اسيدمازاد در بدن را خنثي مي‌كند و به‌ويژه براي درمان آكنه كه اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستي به‌وجود مي‌آيد مفيد است.

 كمي جوش شيرين مخلوط شده با آب را روي آكنه بماليد تا پوست مرده از بين برود و منافذ مسدود شده آن را باز كند. جوش شيرين با خنثي كردن اسيد در بدن مانع عفونت‌هاي باكتريايي در پياز مو مي‌شود و در نتيجه از بروز آكنه پيش‌گيري مي‌كند.


  
ژل اصلاح براي آقايان

بعضي از آقايان به دليل پوست حساسي كه دارند معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌هاي پوستي مي‌شوند اما يك راه‌حل خوب براي اين افراد اين است، يك قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در يك فنجان آب حل كنند و از اين محلول براي التيام پوست بعد از اصلاح يا حتي قبل از اصلاح استفاده كنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش مي‌شويد، مي‌توانيد يك پارچه مرطوب نخي را به كمي جوش‌شيرين آغشته كنيد و روي محل سوزش بگذاريد.


 
معجزه جوش‌شيرين براي موها

اگر در تميزي موهاي‌تان وسواس داريد: يك قاشق چاي‌خوري جوش شيرين را به بطري شامپوي‌تان اضافه كنيد و طبق معمول موهاي‌تان را شامپو كنيد و سپس با آب، اين تركيب جوش شيرين و شامپو را بشوييد. اين كار تمام آلودگي‌ها و مواد حالت‌دهنده‌اي را كه روي موهاي شما وجود دارد به‌خوبي پاك مي‌كند و حالت‌پذيري موها را بهبود مي‌بخشد.

اگر خيلي عجله داريد: اگر موهاي خيلي چربي داريد و به‌دليلي فرصت شست‌وشوي آن‌ها را نداريد و خيلي عجله داريد، مي‌توانيد از جوش شيرين به‌عنوان شامپوي خشك استفاده كنيد به اين طريق كه مقداري از آن را روي موها بپاشيد و سپس موها را شانه كنيد و سپس با يك سشوار موها را پف دهيد.

اگر عادت داريد مرتب به استخر برويد: كلر موجود در استخرها معمولا رنگ موها را كدر ، مات و بدرنگ مي‌كند. براي شست‌وشوي كلر از روي موها، نصف قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در كمتر از نصف ليتر آب حل كنيد و موهاي‌تان را با آن آبكشي كنيد.

براي تميزي شانه و برس‌ها: معمولا اسپري‌ها يا روغن‌هاي مو روي شانه و برس‌ها مي‌نشينند و به مرور آن‌ها را آلوده مي‌كنند، براي پاك‌كردن اين مواد از روي شانه و برس‌ها در يك لگن آب گرم كه به آن 3 قاشق غذاخوري جوش شيرين و 3 قاشق غذاخوري ماده ضدعفوني‌كننده اضافه شده خيس كنيد.

منبع:اینترنت

 

[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:پوست ومو, ] [ 19:41 ] [ نرگس محمدامینی ]

مواد لازم براي تهيه آش:

گوشت گوسفند                      500 گرم

برنج                                        3 فنجان

نخود                                        1 فنجان

شويد يا شبت                         100 گرم

جعفري ساطوري شده           100 گرم

گشنيز                                   100 گرم

مرزه                                       100 گرم

سبزي كوهي يا كاشمه            قدري

كشك                                              1 فنجان

گردو                                                براي تزئين

پياز داغ                                            3 قاشق سوپ‌خوري

نعناع داغ                                         2 قاشق سوپ‌خور

مواد لازم براي تهيه کوفته ريزه آش:

گوشت چرخ كرده                            500 گرم

پياز                                                   1 عدد

نمک و فلفل و زردچوبه                     به ميزان لازم

روغن                                              به ميزان لازم

ادويه                                              به ميزان لازم

طرز تهيه:

گوشت بهتر است ران گوسفند باشد، سبزي ها خرد و شسته باشند، پياز سرخ شده باشد، نعناع تفت داده شده يا در اصطلاح نعناع داغ باشد، سبزي كوهي در صورت موجود بودن كاشمه باشد، كشك ساييده باشد، ادويه شامل دارچين، گلپر، گل محمدي، جوز هندي، تخم گشنيز، رازيانه و زيره باشد كه همگي پودر شده اند.

طرز تهيه كوفته ريزه:

گوشت چرخ کرده و پياز و ادويه را با فلفل و نمك و زرد چوبه مخلوط كرده خوب ورز مي‌ دهيم سپس به اندازه فندق بزرگ گرد مي‌ كنيم و در روغن كه داغ شده‌ است، سرخ مي ‌كنيم.

طرز تهيه آش:

نخود را خيس كرده و با گوشت مي ‌پزيم.

بعد برنج و نمك را به آن اضافه كرده تا برنج مثل كته نرم و له شود.

سپس سبزي ها و سبزي كاشمه خشك شده را از قبل خيس و صاف مي ‌كنيم و با برنج و گوشت مخلوط مي‌ كنيم.

كشك ساييده را آرام آرام در چند مرحله اضافه مي ‌كنيم و هم مي ‌زنيم (با حرارت كم) وقتي خوب مخلوط شد نصف كوفته ‌ها را داخل آن مي‌ ريزيم و به هم مي‌ زنيم، حرارت را خاموش مي ‌كنيم.

[ جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:آشپزی, ] [ 8:3 ] [ نرگس محمدامینی ]

انار پلو خوشمزه و جدید برای دوستداران انار می‌باشد، با درست کردن این پلو، مزه‌ای جدید و جالب از مخلوط انار، کشمش و پسته را تجربه می‌کنید. در ادامه‌ی مطلب با مواد لازم و طرز تهیه انار پلو آشنا می‌شوید.

انار پلو

مواد لازم برای 4 نفر

برنج                                  2 پیمانه

انار دانه شده                     یک و نیم پیمانه

خلال پسته                       یک سوم پیمانه

گشنیز تازه خرد شده         1 پیمانه

پودر تخم گشنیز                1 قاشق مربا خوری

کشمش پلویی                  نصف پیمانه

زعفران                             به مقدار لازم

 
انار پلو

طرز تهیه

مرحله 1 - برنج را با آب و نمک خیس کرده، سپس به روش معمول آبکش کنید.

 مرحله 2 - مابقی مواد لازم را با یکدیگر مخلوط کرده و هنگام دم کردن برنج، یک ردیف برنج ریخته، یک ردیف مخلوط انار و همین‌طور ادامه دهید تا آخر و نهایتاً اجازه دهید برنج دم بکشد.

مرحله 3 - هنگام کشیدن برنج مقداری کره و زعفران روی برنج داده و سپس در بشقاب یا دیس مورد نظر کشیده و سرو کنید

: اینترنتی پرشین وی

 

[ جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:آشپزی, ] [ 8:1 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:عکس, ] [ 14:55 ] [ نرگس محمدامینی ]

مارتا استوارت»، مدیر انجمن خانه داری مارتا و سردبیر مجله خانه داری living برای پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی توصیه های جالبی را برای خانم های خانه دار دارد.
همیشه در یخچال ۲ بخش متفاوت را به غذاهای خام و غذاهای پخته اختصاص دهید و از قرار دادن این ۲ نوع غذا در کنار هم بپرهیزید. این کار مانع از فساد غذای پخته شده می شود.       
هرگز سبزی ها را کنار انواع گوشت ها قرار ندهید. گاهی ممکن است آلودگی ها و باکتری های موجود در سبزی موجب فاسد شدن گوشت شود.
همیشه گوشت قرمز، مرغ و ماهی را درون کیسه پلاستیکی یا درون یک بشقاب قرار دهید تا آب آن روی موادغذایی دیگر نریزد و موجب فساد و آلودگی خوراکی ها نشود.
همیشه برای خرد کردن سبزی و گوشت از ۲ تخته متفاوت استفاده کنید؛ به این ترتیب مانع از انتقال باکتری از گوشت به سبزی و برعکس می شوید.
بهترین روش برای آب کردن یخ انواع گوشت ها آن است که گوشت را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید چند ساعت درون یخچال بماند تا به مرور یخ آن آب شود.
هنگام بسته بندی کردن مواد غذایی حتما دست های تان را بشویید. آلوده بودن دست ها موجب انتقال میکروب ها به مواد غذایی و فاسد شدن آن ها می شود.

مجله زندگی ایده آل

 

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:نکات خانه داری, ] [ 12:38 ] [ نرگس محمدامینی ]

ماسک ماست ، عسل و لیمو ترش
مواد لازم:

1 فنجان ماست

1 قاشق غذاخوری لیموترش تازه

1 قاشق غذاخوری عسل

- همه مواد ذکر شده در بالا را با هم میکس کنید.

- ماست را با یک پنبه به صورت تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی پوست تان بماند.

- سپس با آب ولرم صورت تان را بشوئید.

این بهترین ماسک برای کسانی است که میخواهند پوستی لطیف و طبیعی داشته باشند.


www.persianv.com/beauty

 

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:پوست ومو, ] [ 21:44 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

 

 

[ جمعه 25 فروردين 1391برچسب:عکس, ] [ 10:46 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:عکس, ] [ 18:1 ] [ نرگس محمدامینی ]

این غذای خوش‌مزه، علاوه بر این‌که خیلی سریع آماده می‌شود، سفره‌تان را نیز زیبا می‌کند.

رول بادمجان

مواد لازم

بادمجان 2                                 عدد

سیب زمینی                         2 عدد

گوجه فرنگی                          یک عدد

نخود فرنگی                           2 قاشق غذاخوری

پیازچه خرد شده                    یک قاشق غذاخوری

نمک و ادویه                          مقداری

روغن                                   به مقدار لازم

طرز تهیه

1- بادمجان‌ها را از درازا برش زده و دو طرف آن را سرخ کنید.

2- سیب زمینی را پخته، پوست کنده و به صورت نگینی خرد کنید.

3- نخود فرنگی، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیازچه خرد شده و نمک و ادویه را با هم مخلوط کنید.

4- مقداری از مواد را روی بادمجان سرخ شده قرار داده و از یک طرف جمع کنید و با استفاده از خلال دندان آن را ثابت کنید.

منبع: نشریه تغذیه و سلامتی

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:آشپزی, ] [ 11:30 ] [ نرگس محمدامینی ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 108
بازدید ماه : 258
بازدید کل : 43036
تعداد مطالب : 195
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->


script href="http://pichak.net">ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools