چمنزار
آشپزی، نکات خانه داری و موضوعات پراکنده

[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:عکس, ] [ 14:55 ] [ نرگس محمدامینی ]

مارتا استوارت»، مدیر انجمن خانه داری مارتا و سردبیر مجله خانه داری living برای پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی توصیه های جالبی را برای خانم های خانه دار دارد.
همیشه در یخچال ۲ بخش متفاوت را به غذاهای خام و غذاهای پخته اختصاص دهید و از قرار دادن این ۲ نوع غذا در کنار هم بپرهیزید. این کار مانع از فساد غذای پخته شده می شود.       
هرگز سبزی ها را کنار انواع گوشت ها قرار ندهید. گاهی ممکن است آلودگی ها و باکتری های موجود در سبزی موجب فاسد شدن گوشت شود.
همیشه گوشت قرمز، مرغ و ماهی را درون کیسه پلاستیکی یا درون یک بشقاب قرار دهید تا آب آن روی موادغذایی دیگر نریزد و موجب فساد و آلودگی خوراکی ها نشود.
همیشه برای خرد کردن سبزی و گوشت از ۲ تخته متفاوت استفاده کنید؛ به این ترتیب مانع از انتقال باکتری از گوشت به سبزی و برعکس می شوید.
بهترین روش برای آب کردن یخ انواع گوشت ها آن است که گوشت را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید چند ساعت درون یخچال بماند تا به مرور یخ آن آب شود.
هنگام بسته بندی کردن مواد غذایی حتما دست های تان را بشویید. آلوده بودن دست ها موجب انتقال میکروب ها به مواد غذایی و فاسد شدن آن ها می شود.

مجله زندگی ایده آل

 

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:نکات خانه داری, ] [ 12:38 ] [ نرگس محمدامینی ]

ماسک ماست ، عسل و لیمو ترش
مواد لازم:

1 فنجان ماست

1 قاشق غذاخوری لیموترش تازه

1 قاشق غذاخوری عسل

- همه مواد ذکر شده در بالا را با هم میکس کنید.

- ماست را با یک پنبه به صورت تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی پوست تان بماند.

- سپس با آب ولرم صورت تان را بشوئید.

این بهترین ماسک برای کسانی است که میخواهند پوستی لطیف و طبیعی داشته باشند.


www.persianv.com/beauty

 

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:پوست ومو, ] [ 21:44 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

 

 

[ جمعه 25 فروردين 1391برچسب:عکس, ] [ 10:46 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:عکس, ] [ 18:1 ] [ نرگس محمدامینی ]

این غذای خوش‌مزه، علاوه بر این‌که خیلی سریع آماده می‌شود، سفره‌تان را نیز زیبا می‌کند.

رول بادمجان

مواد لازم

بادمجان 2                                 عدد

سیب زمینی                         2 عدد

گوجه فرنگی                          یک عدد

نخود فرنگی                           2 قاشق غذاخوری

پیازچه خرد شده                    یک قاشق غذاخوری

نمک و ادویه                          مقداری

روغن                                   به مقدار لازم

طرز تهیه

1- بادمجان‌ها را از درازا برش زده و دو طرف آن را سرخ کنید.

2- سیب زمینی را پخته، پوست کنده و به صورت نگینی خرد کنید.

3- نخود فرنگی، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیازچه خرد شده و نمک و ادویه را با هم مخلوط کنید.

4- مقداری از مواد را روی بادمجان سرخ شده قرار داده و از یک طرف جمع کنید و با استفاده از خلال دندان آن را ثابت کنید.

منبع: نشریه تغذیه و سلامتی

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:آشپزی, ] [ 11:30 ] [ نرگس محمدامینی ]

بهار هم از راه رسید و باز سر و کله میوه‌های نوبرانه در بازار پیدا شد اما امسال قیمت این میوه‌ها به شیوه باورنکردنی بالا رفته و در نقاطی از شهر، هر کیلوگرم از آنها با قیمت 30 هزار تومان تا حتی 40 هزار تومانی نیز عرضه می‌شود.  
وقتی بهار از راه می‌رسد، همه چیز نو می‌شود و حتی بازار میوه نیز رنگ و بوی تازگی به خود می‌گیرد و نوبت آن می‌رسد که بازار از میوه‌هایی پر شود که ماندگاری آنها عمر کوتاهی دارد و زود می‌آیند و زود می‌روند،        
شاید به همین دلیل باشد که مردم هم ترجیح می‌دهند که هرچه سریعتر طعم خوش این میوه‌های نوبرانه را در سال جدید هم تجربه کنند و حتی اگر مقداری اندک هم شده، از این میوه‌ها بخرند و مصرف‌ کنند.

یکی از این انواع میوه نوبرانه که این روزها بر سر گاری‌هایی که دست‌فروشان به دست گرفته‌اند، به وفور دیده می‌شود و مغازه‌داران نیز با جملاتی خاص، مردم را به خرید آن تشویق می‌کنند، چاغاله بادام است؛ میوه‌ای که خیلی زود فصل آن تمام می‌شود و اگر دیر بجنبید طعم تازگی آنها را حداقل امسال دیگر حس نخواهید کرد.

اما در این میان، اگرچه همه مردم رغبت دارند که میوه‌های نوبرانه را هرچند اندک هم که شده تجربه کنند و هرچه زودتر طعم آن را بچشند، اما قیمت هم به عاملی تبدیل شده است که شاید پای برخی از آنها را در خرید این میوه، سست می‌کند.

هر کیلوگرم چاغاله بادام 30 تا 40 هزار تومان

بررسی‌های میدانی نشانگر این است که قیمت هر کیلوگرم چاغاله بادام در مناطق مختلف شهر بسیار متفاوت است و البته کیفیت‌ها نیز به مراتب تغییر می‌کند، اما این میوه در میدان کاج سعادت‌آباد به قیمت هر کیلوگرم 40 هزار تومان عرضه می‌شود و در مناطقی از نارمک هم قیمتی در حدود 30 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم دارد.

البته هیچگاه خرید این میوه به صورت کیلویی از سوی مردم صورت نمی‌گیرد و معمولا خریدها به صورت گرمی یا به اصطلاح "سیر" که معادل 75 گرم است، عرضه می‌شود. بر این اساس حتی در ایام عید، برخی از دست‌فروشان هر سیر این میوه را 5 هزار تومان می‌فروختند که محاسبه‌ای سرانگشتی نشان می‌دهد که قیمت این میوه در ایام نوروز، حتی از 60 هزار تومان هم بالا می‌زد اما هم اکنون با به بازار آمدن این میوه در سطح وسیع‌تری، قیمت کاهش یافته است.

البته در کنار این میوه‌ نوبرانه، توت فرنگی و زردآلو هم در برخی مناطق به چشم می‌خورد که آنها هم قیمت‌های گرانی دارند، البته هرچه از شمال شهر به سمت جنوب شهر بیایید، قیمت‌ این میوه‌های نوبرانه کاهش می‌یابد.

قیمت هر بسته توت فرنگی که معمولا وزنی بین 100 تا 120 گرم دارد، نیز از 2500 تومان تا 5000 تومان متغیر است و البته کیفیت هم اندکی متفاوت است. برخی از دست‌فروشان می‌گویند که این میوه نوبرانه متعلق به بیرجند است و از کیفیت مناسبی برخوردار است، به همین دلیل هم قیمت بالایی دارد.

زردآلو کیلویی 20 هزار تومان

زردآلو هم در برخی مغازه‌های شمال شهر تهران به قیمت هر کیلوگرم 20 هزار تومان عرضه می‌شود که البته برای اینکه این قیمت به چشم مشتریان نیاید، تعدادی از آن در ظرف‌های کوچک بسته بندی شده است و به همین دلیل هم، هر بسته قیمتی معادل 5 تا 6 هزار تومان دارد.

اما یکی دیگر از مواردی که در بازار به چشم می‌خورد، ورود میوه‌های خارجی و ناشناخته‌ای از کشورهای آمریکای لاتین است که تا به حال در بازار دیده نشده است.

این میوه‌ها نیز به صورت بسته‌بندی شده عرضه شده و در هر بسته چند دانه از این میوه‌ها گذاشته شده و هر بسته به قیمت 5 هزار تومان به فروش می‌رسد، این در شرایطی است که با بالا رفتن قیمت دلار و محدودیت‌هایی که بر سر راه واردات میوه گذاشته شده است، باز هم آنقدر واردات این میوه‌ها برای برخی صرفه اقتصادی دارد که حاضرند تعرفه‌ها را بپردازند و محموله‌های خود را ترخیص کنند. اما به هرحال، شاید چشیدن این طعم‌های جدید هم خالی از لطف نباشد.

موضوع اصلی اما در این میان، نظارت بر قیمت این میوه‌های نوبرانه است که به نظر می‌رسد باید بازرسان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل شده و اجازه ندهند که این میوه‌ها با نرخ‌های غیرمتعارفی در بازار عرضه شوند.

البته طی سالهای گذشته نیز، هیچگاه بر بازار نوبرانه‌ها نظارت چندانی نشده است و مسئولان ترجیح می‌دهند که اجازه دهند که بازار این میوه‌های نوبرانه به دست عده‌ای اندک تنظیم شود و میوه با هر قیمتی که خواست آنها است، در سبد مصرف مردم قرار گیرد.

منبع:مهر

[ یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 18:59 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

[ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:عکس, ] [ 12:59 ] [ نرگس محمدامینی ]
[ پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:عکس , ] [ 17:9 ] [ نرگس محمدامینی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 571
بازدید کل : 42769
تعداد مطالب : 195
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->


script href="http://pichak.net">ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools